سرویس عناوین خبر

همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی اردیبهشت 94 برگزار می‌شود

همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی اردیبهشت 94 برگزار می‌شود
(چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۵:۳۶

سومین همایش و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی اردیبهشت ماه سال 94 به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با دبیری سیدمجید کمالی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، ، نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون ضرورت ارتقای کیفیت ومحصولات فرهنگی کشور، سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت های فرهنگی با هدف فراهم کردن زمینه مدیریتی و محتوایی لازم جهت ارتقای کیفی تمامی فعالیت ها و محصولات فرهنگی، اردیبهشت ماه سال آینده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت دستگاه های فرهنگی برگزار  خواهد شد که نشست های این همایش پیرامون بررسی مقالات دستگاه های دولتی با حضور دبیر جشنواره و نمایندگان سازمان ها از اول آذر ماه سال جاری برگزار شده است.

 

بنابراین گزارش، دومین همایش ملی و اولین جشنواره ارتقای کیفیت محصولات وفعالیت های فرهنگی تیرماه سال گذشته درسالن همایش های بین المللی برج میلاد، با همکاری دستگاه های فرهنگی عضو شورای فرهنگی و مشارکت 1600 نفر از مدیران ارشد و میانی دستگاه های فرهنگی با برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، برگزاری پنل و کارگاه های تخصصی برگزار شد.

 

امسال نیز دبیرخانه همایش در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران مسئولیت دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت را برعهده دارد و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقاله‌های خود را با محورهای تایید شده شورای اصلی این همایش تا 30 آذر و اصل مقاله‌ها را تا 30 بهمن 93 به پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی ارسال کنند.

 

محورهای سومین همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت های فرهنگی به شرح ذیل است:

 

الف ـ مبانی، اصول، ارزش ها و اهداف کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی:

 

- مبانی، مفاهیم، ابعاد و مصادیق کیفیت در اندیشه و فرهنگ اسلامی (قرآن و عترت)   - جهت گیری ها، ویژگی­ها، ارزش­های اساسی، خط مشی ها و سیاست گذاری های ناظر بر ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگ

 

- آینده پژوهی و آینده نگاری و ترسیم و تبیین نقشه راه ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

- نیاز سنجی، مخاطب شناسی و تبیین کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی در افق چشم انداز 1404

 

- بررسی و رصد ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی در اسناد بالادستی نظام

 

ب ـ آسیب ها، چالش ها، متغیرها و عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات و فرهنگی

 

- آسیب شناسی وضع موجود کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی به لحاظ محتوا، تنوع و جذابیت

 

-بررسی و تحلیل چالش ها، موانع و مشکلات ساختاری و قانونی فرا روی ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی

 

-بررسی و تحلیل چالش ها، موانع و مشکلات رفتاری (مدیریتی و انسانی) فرا روی ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

-فرهنگ سازی و شناسایی مولفه ها و شاخص های فرهنگی ـ اجتماعی موثر بر ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی با تاکید بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی

 

-مطالعه، شناسایی، تحلیل و معرفی عوامل سیاسی ـ اقتصادی موثر بر ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

ج ـ فرآیندها، روش ها و استانداردهای ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی و فرهنگ بومی:

 

- مفهوم پردازی و پیشنهاد استانداردها  (معیارهای) مناسب و دقیق در جهت تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی

 

- بررسی و تبیین چگونگی طبقه بندی محصولات و خدمات فرهنگی و طراحی نظام کدینگ محصولات

 

- مطالعه و بررسی تطبیقی تجارب سایرکشورها پیرامون ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی در سایر کشورها

 

-طراحی مدل های بومی سنجش و  ارزیابی فعالیت ها و محصولات فرهنگی مبتنی بر فرهنگ و ارزش های اسلامی ـ ایرانی

 

- مطالعه، بررسی و پیشنهاد روش­ها و ابزار و تکنولوژی های مناسب جهت ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

د ـ نقش ها و وظایف دستگاه ها، نخبگان و ذینفعان در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی:

 

- تحلیل وظایف دستگاه های حاکمیتی در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

- بررسی و تبیین نقش مردم، مشتریان و ذینفعان در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

- تحلیل نقش سرمایه انسانی در ارتقاء سطح محصولات و افزایش اثربخشی فعالیت های فرهنگی

 

- باز تعریف نقش و وظایف رسانه های جمعی در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

- طراحی و پیشنهاد مدل ها و شیوه های مشارکت نخبگان،  بخش خصوصی و نهادهای مردمی در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

ه ـ محور ویژه

 

- تحلیل چگونگی بهره گیری از مدل مدیریت جهادی در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

-شناسایی و معرفی زیر ساخت ها و ظرفیت های انقلاب اسلامی در جهت ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

- تبیین نقش ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی بر برخورداری کشور از اقتصاد مقاومتی

 

-تبیین و پیشنهاد ساز و کارهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای کمک به ارتقاء فعالیت ها و محصولات فرهنگی

 

-تبیین نقش فرهنگ و ارزش های اسلامی و اقتصاد  دین محور و تاثیر آن بر تولید و عرضه محصولات فاخر

 

دبیرخانه همایش در مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران به نشانی : خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر، کوچه مهربان پلاک دو واقع است.

کلیه ی پژوهشگران، اساتید و علاقه مندان حوزه ی مطالعات فرهنگی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دبیرخانه همایش به نشانی: www.keyfiat-farhangi.ir یا سایت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران به نشانی: motaleat.farhangsara.irمراجعه کنند.

همچنین شماره تلفن های 66486928 و 66486929 برای هماهنگی های بیشتر اعلام شده است.

تعداد بازدید : ۸۶۹

تازه ترین

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

پربازدیدترین